Imkeropleiding

Naast opleiding geven we ook voorlichting op scholen en bij activiteiten zoals jaarmarkten en festivals

Iedere donderdagavond wordt er opleiding gegeven door onze 3 opleiders

Imkeropleiding 2024
De opleiding voor dit jaar zit vol. Cursisten kunnen zich niet meer aanmelden. Het is wel mogelijk om alvast aan te melden voor 2025!

Uitgangspunten opleiding

De opleiding van onze vereniging kent een aantal uitgangspunten. Dit zijn in willekeurige volgorde:

Praktische werkvormen

Iedereen leert op zijn eigen wijze. Onze opleiding kent verschillende leerprincipes vanuit de  leerpiramide. Onze opleiders passen diverse werkvormen toe, zodat een ieder zijn eigen weg tot een kwalitatief goede imker weet te vinden.

Opbouw opleiding

In februari beginnen we met het theoriegedeelte van de opleiding. De nieuwe cursisten komen 1 keer per week een aantal weken bij elkaar. Tijdens deze theorie avonden wordt er les gegevens uit de map Basiscursus imkeren van de NBV.

Ergens in maart/april gaan we starten met de praktijklessen. Iedere donderdagavond gaan we op de bijentuin in de Brunneper Bongerd bezig met de bijen. Er zijn 3 mentoren aanwezig die de cursisten met raad en daad tijdens deze avonden bijstaan.
Samenvattend zijn dit de belangrijkste punten van de opleiding
- De opleiding kost € 100,- en hiervoor krijg je 1 jaar theorieopleiding en 2 jaar praktijkopleiding
- Daarnaast schaf je zelf de Map Basiscursus Imkeren aan. Deze kost (op moment van schrijven) € 32,00
- Beschermende jassen met kap hebben we op de vereniging, die kun je lenen

Heb je verder nog vragen hebben kun je een e-mail sturen naar het contactadres.